Thursday 30 December 2010

Photoshoot with Edast Boutique - Part I

Assalamualaikum :)


Aku suka balik Malaysia. Sebab bila balik mesia jer, macam-macam ektibiti yang aku tak pernah buat aku dapat buat. Macam baru-baru ni, aku berpeluang photoshoot @ whitestudio dengan Edast Boutique pada 26hb December 2010. Terasa macam duta Edast Boutique you ! Edast Boutique ni ada kat Serdang. Dekat la dari seremban kan. Setelah datin breakfast kat rumah aku, kitorang gerak ke Serdang & sampai sana lebih kurang pukul 11 pagi.

Anyway, sepanjang cuti ni aku tak pinjam kereta dari kedai ayah aku. So aku bergantung harap jer ngan datin hehe. Aku bayar duet minyak aaa hehe.. Ayah aku suruh drive kete merc dia kalau nak pergi mana-mana tapi aku ni kan pemalu..... :)



Dah sampai Edast Boutique ! Suka giler butik ni sebab decorations sangat comelsss & banyak sangat product dia. Baju biru suami owner & mek yang tengah duduk tu emak kepada owner! Mereka sangat-sangat friendly & chillax. So takdelah stress kannn hehe



Barang-barang yang aku bawak. Kasutsssss & 1 bag besar giler untuk make up & baju ganti. Untuk photoshoot kali ni, aku kena peragakan baju, shawls & accessories dari Edast. Kira seluar & kasut je aku punya :)



Tudung pink adalah owner Edast Boutique & tudung biru adalah adik Ernie, assistant boutique. Dorang sangat-sangat humble, tak bossy, bagi kebebasan sepenuhnya kat aku untuk mix & match inner, shawls & accessories. Siryes, best sangat sebab dapat try pelbagai jenis shawl hehe..



Ernie yang sangat comel hehe kejap2 dia nak tangkap gambar dengan aku. Terasa macam artis pulak haha! Maceh Ernie sebab jadi assistant yang sangat manthop on that day !



Datin korang ni dah banyak sangat berbakti kat aku hehe..kalau takde dia, takde sapelah nak bawak aku g photoshoot ! Kalau takde dia jugak, takde sapa nak lekatkan bulu mate pelesu I. Awww datin u memang terbaik!


 Tercapai jugak hajat nak photoshoot dalam white studio !



Lepas shoot sume kitorang break untuk lunch. Makan KFC ramai-ramai dekat lantai tau. Baikkan owner Edast ni! Anggap kitorang macam family jer. Sebab aku lapar sangat, aku makan 2 ayam . Aku rasa aku termakan mek punye ayam. Sebab masa tu mek pegi semayang. Lepas tu aku cemas, rasa macam nak nangis pon ada. Tengah aku risau tu, tetiba aku dengar mek kata dia taknak kfc dia nak makan nasi. Fuhh lega :')


 Make up by me ! Tapi touch up eye shadow & fake lashes by datin :)



 hehe bajet pro :p



 Banyak giler shawls yang aku pakai ! Ada 20 kot? tapi siryes tak rasa penat pon ehehe sebab gembira jadi tak rasa penat langsung.



 Lepas tukar 1 shawl, wajib tangkap gambar.



 Ini adalah shawl custom made designed by akak edast. Nama dia Hijab Sang Ratu ! Siryes lawa giler, senang nak pakai pulak tu. Bila pakai jer, aura Sang Ratu terus menusuk kalbu. Sebab tu muka aku macam ratu kat gambar atas ni. (macam ratu ke? haha)



Photographers yang sangat sempoi & berbakat. Buat lawak bukan2 tak berenti. Boleh join Raja Lawak dorang ni haha ! Kiri Faiz & kanan Safwan :)



 Wife Safwan yang sedia menunggu sepanjang photoshoot ! hi kak nad!



 Datin pon jadi model cardigan you :)) Tak sia-sia dia follow aku ke sini hehe



 Gangster tengah ikat tali kasut. Macam nak pegi khawad kaki. -___-



Apepon I cayang Edast Boutique !! Best sangat shawls, accesories dia sume. Korang datang la sini, rambang mata korang nak pilih hehe.. Apepon aku & edast boutique memang ada chemistry sebab akak pon pakai braces macam aku hehe.. Photoshoot ni habis pukul 6 ptg. Lame giler ! Nak dekat 7 jam photoshoot tapi rasa macam 7 minit jer hehe best punye pasal kannn :)

Entry kali ni is all about behind the scene. Nanti aku sambung Part 2. Ha yang Part 2 tu gambar dari camera Faiz & Safwan :) Sila bersabar ye kengkawannn hehe banyak benda aku nak cerita ngan korang ni. See you later!!

Thank you for reading this entry !
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment