Friday 3 December 2010

Makan free & Bday Partaayyy !

Assalamualaikum!

Hii semuaaa lamenye tak update blog ! Hari ini ada event menarik jadi haruslah update kan? Jadi pada hari ini telah berlaku 2 events yang best. Pertama, Jabatan Penerangan Malaysia datang ke U kitorang & kitorang dapat makan sedap secara free. Bukankah itu suatu rahmat?  Kedua, ada birthday party untuk triplets kesayangan. Double rahmats :)


Aku bertugas under Biro Tugas-tugas Khas PKPMI, boss aku adelah Tety. Hi tety ;) ! Aku datang dalam pukul 9 pagi macam tu lah, and observe caterers hidang makanan semua. Pehh serius rasa macam hebat sebab round-round tengok orang buat kerja sambil letak tangan kat belakang. Actually aku uruskan hal jemputan jer takde kena mengena pon dengan caterers, tapi saje je lah kan nak nampak macam penting kat situ wakakakaka :p



Lepas tu VIP aka dato'2 dari Jabatan Penerangan Malaysia sesat dalam kawasan U. Don't worry bebeh I will come and rescue you! *muntah* Ok disebabkan aku sorang je masa tu yang bawak kenderaan, maka aku telah diarahkan untuk menjemput VIP untuk kembali ke pangkal jalan. Tapi lama pulak aku tunggu dorang ni, maka aku plan nak balut birthday present untuk triplets. Tapi dude, gunting & saletep tak bawak la plak....



VIPs tu memang friendly & baik. Best la dapat berinteraksi dengan dorang hee. And then I met this cool guy, dia actually videoman untuk JPM tu. Siyes tak percaye dia dah kawen & ada anak satu! Bapak2 zaman skang memang cool eh? Brader ni pon best la sebab dia friendly. U know what, dia dulu ex-wartawan Melodi. Sepanjang aku borak2 dengan dia tu memang aku berhati2 la sebab kalau tersilap langkah, mau die terjah aku kang hahahaha. Pastu-pastu, dia interview aku yay! Masuk RTM je la pon kiki :p


Lepas dah bid bye2 to orang JPM, aku ngan farah gerak ke Maulana Kav 74. Kat sana, triplets tengah tunggu kitorang yay! Triplets terdiri daripada Kemal (28/11), Yana (29/11) & Ema (29/11). Birthday dorang ni dekat2 so memang celebrate sekali lah kan. Biasanya kitorang yang buat suprise kat triplets. Tapi this time, triplets buat suprise dengan meng-organize birthday party diorang sendiri hee :)



Aku nak warn korang awal-awal la kan. Aku bukan boleh attend majlis-majlis keramaian macam ni, nanti aku akan get too excited as if macam birthday party aku pulak hahaha... Tak pecaye?



 kan :') ?



 kan kan :') ?



 Kadang-kadang aku sedih dengan perangai sendiri wuwuwu... 



Partayyy ni memang happening sebab kitorang main Truth or Dare. Ekeleh, aku dapat Truth, tapi bukan orang tau pon kalau aku menipu LOL. Tapi Dare dia memang gilelah...sikit lagi jer boleh masuk Fear Factor! Pastu pastu, ada lucky draw, ada junkfood munching until u explode, ada sesi membahan gambar-gambar rakan etc. Aku request buat joget lambak tapi takde sapa layan :') camni a...



Yang special about this partaayyy is, semua orang dapat hadiah yay! Hadiah disponsor penuh oleh kemal yay heee !! Ayah kemal ada bmw 7 series tau haha :p (nota : kemal atau nama sebenarnya nurul akmal)



 Dijamin tiada unsur-unsur alcohol & dadah



Kalau kat indon, sos cili tu disebut saus sambal. Korang kena pronounce it loud and clear tau. SA-OS SAM-BEL. Got it? Kalau datang KFC bandung, boleh la berpura-pura mintak extra saus sambal. Dalam erti kata lain, nak belagak sebab you can pronounce it right!



Kenyang ! Suke suke sebab 2 kali dapat makan free hee.. TQ triplets! Korang memang besttt ;) Masa ni rumah ni bising giler, pasang lagu kuat-kuat siap pinjam speaker dari budak laki ghumah sebelah sebab bajet clubbing hahahaha



My lovely housemates ;) Happy belated birthday Ema ! Ema ni dah macam adik aku dah hehe



Yang tengah menzalimi kucing tu Yana. Walaupun birthday dia, tapi dia suka tangkapkan gambar untuk orang lain. Susah nak snap gambar dia. Tapi berjaya jugak aku snap gambar dia akhirnya :')



 My simple outfit of the day ;)


Oh itu saja.. Lama tak update blog, jadi kali ini upload gambar lebih sikit. Harap korang suka lah ye teehee. Teruskan membaca honeykoyuki ! Tq so much for your support (bajet artis...) Bye!

No comments:

Post a Comment