Thursday 9 December 2010

Aku suke betol dengan kau kasut boot !

Assalamualaikum.


Entry kali ni berbaur keduniaan. Eh macam semua je entry aku berbaur keduniaan teehee. Anyway aku nak cite kat korang satu benda. Aku ni bukanlah seorang fashionista, dah la pakai baju outdated, tak ikot perkembangan fashion serta tak memiliki accessories terkini. Aku ni pon bukan banyak nau duet nak spend kat fashion. Kalau duet aku berkepok kat dalam bank tu takpe la kan. Aku ni ada banyak tanggungjawab, duduk over-the-river sendiri (indon je pon, tak layak dipanggil oversea haha), kena la pandai sep duet bro. Aku tak boleh membazir tak tentu hala, kang bila darurat, bukan ada mak ayah kat sisi. Itu semua aku kena amek pusing.


Tapi dalam bukan fashionista pon, aku pon ada keinginan la kan nak pakai stylo-mylo hehe. Kadang-kadang teringin la nak pakai macam celebrity. Eceh, nak macam celebrity je kan hehe malu malu. Aku ni cerewet la jugak. Kalau aku nak beli satu baju, aku akan pastikan dia betol2 lawa, kalau aku macam 2nd thought, biasa aku tak beli. Sebab aku tau nanti mesti aku takkan pakai. 


Bagi aku, fashion ni macam satu investment. Aku invest & aku akan pastikan dia bagi keuntungan kat aku. Contohnya, kalau aku beli satu baju tu, aku akan pastikan yang baju tu semua orang cakap lawa, takpon baju tu macam ada x-factor yang menyebabkan aku stand out dalam crowd. Barulah aku rasa macam tak sia-sia aku beli baju tu :)


Anyway, aku ada minat satu boots ni. Bagi aku boots ni smart giler ! Yang aku suka pasal boots ni is, dia heavy duty lepas tu dia flat. Selesa gila oi ! Pastu yang penting design dia memang cool .. Rasa macam paling hemsem jer weyh kalau aku pakai boots ni..




Ni la boots yang aku dok gebang tu !! Work boots. Lawa giler warne shocking pink kaw ! Banyak jugak la celebrity yang pakai boots ni. Tapi dia orang suka pakai warna itam. Mungkin sebab hitam itu perilys kot. Ehh macam mana eja perilis. Dah macam perlis je aku eja -__-



Gambar no 2. Dakota Fanning pon pakai work boots ni. Stylo giler! 



Gambar No 1. Emma Roberts pon pakai jugak. Bersaing-saing nampaknya ikon remaja ini. 



Apa korang ingat hengat omputih je ke boleh pakai boots ni? Orang melayu pon boleh la. Yuna you're the best babe! Mesia boleh ! - pic courtesy of Yuna's LookBook.




Orang biasa macam kita-kita ni pon boleh jugak pakai...



 Pehh pehh pehh...



 pehhh encem sgt ni... nak sign kat mana? kat dahi? bereh bereh...



Aku akhirnya berjaya beli work boots ni !! Siryes suka gile !! Tak henti-henti aku gembar-gembur kat budak kelas aku weyh. Haha jakun punye pasal kan. Tapi aku memang suka gile la. Tak sabar nak pakai & snap gambar poyo ala-ala celebrity. Kesian aku kan haha LOL :)



Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment