Sunday 5 December 2010

My reading interest !

Assalamualaikum


Hari ini aku ingat nak bercerita ngan korang serba sedikit pasal aku. Actually hidup aku ni takdelah best sangat. Biase je sebenarnye. Ada masa best gila ada masa tak best langsung macam hareeemmm. Nak kata aku ni rajen berjalan sana sini tak jugak. Nak pergi tandas pon aku malas. Selagi boleh tahan aku tahan hahaha teruk seh perangai aku :')


Tapi kan yang aku dah kenal pasti kat diri aku ni, bila weekends, aku jarang nak keluar rumah. I mean keluar pergi malls ke jumpa jumpa kawan ke beli groceries ke kan. Aku kalau boleh settlekan bendealah tu on weekdays, aku akan cuba settlekan. So bila weekends aku buat apa? Aku sebenarnya suka membaca. Tapi bukan membaca buku medic la..haha..sedihlah. Asal la aku tidak dilahirkan untuk berkawan baik dengan buku medic. Bila pegang je mengantuk, bila mengantuk je pegang. And the list goes on...



how i wish you were my best friend sob sob - pic courtesy of google



Sejak aku sekolah rendah lagi, aku memang suka satu benda yang misteri. Macam hantu, UFO, pharoahs, cleopatra (misteri ke?) & macam macam lagi. Aku ni masa kecik-kecik power dow. Hantu sume aku tak takut. Masa sekolah rendah sampai la sekolah menengah, setiap kali beli vcd cetak rompak kat Family Store Taman Desa Rhu, mesti aku akan beli cerita hantu. Perkara ini amat menyedihkanlah bagi ahli keluarga aku sebab dorang sume tak layan cerita hantu. Ada sekali tu, mak aku bagi duet, suruh beli 3 vcd campur-campur - melayu, omputih & thailand. Lepas tu aku pon beli cerita hantu melayu, hantu omputih & hantu thailand. Sejak dari kejadian itu, mak aku tak pernah suruh aku beli vcd lagi :')




pakcik Pharoah tengah murka - pic courtesy of google



Tapi tu cerita dululah, sejak aku masuk sbp, aku jadi ketaq kot bila dengar cerita hantu. Aku yang dulunya gagah, kini telah goyang. wuwuwuwu camni a sbp...korang tau la kan kat sekolah asrama ni macam-macam hal. Cerita kecik tapi lepas dah sebar2, tokok tambah sket, mitos2 sket terus jadi boxoffice! Nak nak sekolah aku tu memang ceruk ya ulu ting ting. Isolated habis. Kalau korang rasa kawasan orang asli kat Teluk Intan tu dah rural habis, sekolah aku lagi lah berkali ganda rural (hyperbola sket la kan haha..) 


Masa matrix lak, sapa tak kenal dengan cerita hantu makcik karipap. Femes siak makcik ni. Yang power tu, die suke jual karipap kat tingkat 2 / 3 jer, yang penting bukan kat first floor la. Makcik ni saja je nak brag yang die boleh fly agaknye. (-_-) Niat tak baik seh makcik ini, tak padan dengan tua ish ish. Anyway itu adalah reason kukuh kenapa aku tak stay up tapi bertungkus-lumus pergi ke library pada petang hari lepas balik kelas untuk siapkan homework. Makcik ni ekceli bagi kebaikan gak kat aku hehe



mungkinkah ini karipap yang hantu makcik karipap buat?  -pic courtesy of google 



Tapi disebabkan aku kecut skang, aku tak suka dah amek tau pasal hantu-hantu lagi. Sekarang ni aku suka baca pasal illuminati. Sebab illuminati adalah secret organization yang bertindak sebagai gatekeeper for the arrival of dajjal. Cita-cita dorang ni tok laksanakan New World Order. Scary sebenarnya bende ni because at the end of it, you will find that reality is more mystery than fiction. Every weekends aku akan baca benda-benda ni, untuk memantapkan pemahaman aku, aku akan bukak youtube. Korang pernah tengok 'THE ARRIVALS' dekat youtube? Korang haruslah tengok sebab video ni sangat-sangat bagus untuk educate kita tentang dunia kita yang dicontrol oleh illuminati.


Aku akui, there's nothing much we can do after seeing that video kan. Pernah ada sorang ni kata 'Lepas dah tau benda illuminati ni semua, bukan kita boleh buat apa pon, stakat like kat fb & sebar2 kan jer'. Mungkin betol jugak apa yang brader ni cakap, tapi at least bagi aku, biar ilmu kita sikit, daripada takde ilmu langsung kan. As we all know, illuminati ni kan pandai propaganda. Dia akan pakai cara halus untuk control our mind. At least, kalau korang tau serba sedikit pasal dorang punya modus operandi, boleh la korang second thought kan?



Leaders of illuminati - pic courtesy of google



Aku ni pon tak berapa nak pandai pasal benda-benda ni, sebab aku hanyalah baca article, baca conspiracy theory tanpa berguru pada siapa-siapa. Ada guru ke yang mengajar sejarah illuminati ek? But yeah, aku baca just for my own knowledge, for my own interest. Aku pon masih dikuasai illuminati jugak sebab I'm still writing in this blog, still uploading pictures of myself & Im still listening to popular music. Tapi bagi akulah kan, kalau kita tak boleh nak ikut semua, kita ikut sikit2 but jangan tolak semua. Macam sunnah nabi Muhammad, kalau tak boleh nak ikut semua sunnah ajaran nabi Muhammad, ikut yang mana termampu, tapi janganlah korang tolak semua ketepi.


Aku ada baca satu benda yang interesting. It says that, bila masjid Al-Aq'sa roboh, Haikal Sulaiman akan didirikan. Nama english dia Temple of Solomon. Aku google untuk tengok architecture temple ni. Pehh siyes besar nak mamp. Reka bentuk macam zaman pharoah dulu2. Temple of Solomon ini adalah tempat  Al-Masih Dajjal akan memerintah. Lepas Temple of Solomon dibina, harta karun dorang yang terletak kat Vatican City akan diambil semula dan diletakkan dalam Temple Of Solomon. Message penting disini, bila temple of Solomon sudah selamat didirikan maksudnya, Dajjal akan turun ke dunia. Pabila Dajjal turun ke dunia, maka nabi Isa akan turun & Imam mahdi juga akan muncul. Dan akhirat akan menjelma. Nauzubillah. Tapi just want you to bear in mind that Haikal Sulaiman adalah pusat pemerintahan New World Order. Aku takut, in future, setelah Haikal Sulaiman didirikan, illuminati akan declare yang HS adalah the new 7 wonders of the world. Konon-konon macam tourist attractions la kan. With illuminati everything is possible !



sketch of Temple of Solomon - pic courtesy of google


Oh itu saja untuk kali ini. Mintak maaf kalau aku tersalah bagi info atau apa. My intention is just to share interest. Aku harap takda sapa butthurt :) Aku nak sambung tengok The Arrivals dekat youtube. Byee sume. Have a nice weekend!


Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment