Wednesday 6 October 2010

Update untuk hari ini !

Assalamualaikum


Baru-baru ini aku sangat sibuk. Sibuk belajar, sibuk siapkan assignment, sibuk uruskan bandung games, sibuk pergi kelas UKM pada setiap hari sabtu & ahad tapi masih sempat sibuk menyibuk bila orang gossip-gossip hikhik :) Tapi macam mana sibuk pun, aku tak pernah skip breakfast! Sebab tulah, kat rumah selain beli susu kotak yang 1L tu, aku pon beli susu kotak yang kecik2 tu sebab bila onthego, boleh minum sambil berlari-lari. Maksud aku breakfast tu is makan pagi before pergi kelas, bukan makan kat cafe yang pukul 10pg tu tau. 


Hee biasa aku akan makan simple2 je macam kismis 1 genggam & susu kotak. Aku tak bapa suka makan roti sebab nanti dia tersangkut kat braces lepas tu macam horror sikit la haha. Macam routine la kan makan breakfast supaya blood glucose naik sikit, takdelah aku collapse ke apa kan bila berjalan/ berdiri lama. Kat sini tak macam kat mesia, takda orang jual roti canai, nasi lemak semua pagi-pagi. So leceh jugak la kan, kalau lapa giler harus masak sendiri. Tapi takde maknenye la gwa nak goreng nasi pepagi bute der..bek gwa membute ye tak? hahahahahaha


Namun hari ini, aku terlewat !! Pastu lupa nak makan kismis & minum susu !! Tapi aku sempat teguk nescafe yang malam tadi punye. hmmm malam tadi punye...ntah-ntah dah basi? T____T. Pastu masa driving tadi macam terngiang-ngiang la si kismis & si susu ni dalam benakku. Eceh macam kempunan giteww. Dan dan je aku rasa nak pengsan & gastritis. Memang drama queen betol aku ni, hypochondriasis ! Sedang aku melayan perasaan, tetiba traffic jem. Memang la aku hangin, sebel !! Aku men cocok2 tadi sampai orang bengang ngan aku pastu bagi aku jalan. Ingat nak pakai high beam tapi poyo sangat la pulak kan, padahal drive honda jazz je wakaka kalau lancer ke ok gak an nak pakai high beam kat jln kampung :P


tetiba farah yang duk kat sebelah aku, dapat sms berbunyi begini :

'farah cepat datang, doctor dah start lecture, psst doctor pesan fatin liyana comel & harus dijadikan pelajar contoh'


obvious sangat ke aku menipu? hahahahaha


Farah cemas, peluh membasahi bumi, bumi terbasah-basah, aku tidak keruan lantas segera memegang pipi tanda cemas. Jam menunjukkan sudah pukul 8, parking kat fac dah penuh jadi harus parking jauh- dalam hutan. Siyes dow parking lam hutan. Lepas lock je kete, aku & farah berlari-lari bagaikan juara. Jauh kottttt kitorang lariiii dah la dalam hutan mesti la orang ingat kitorang kene kejar ngan vavi hutan wakakakakaka Tapi tak kesah suma tu, yang aku tak puas hati tu, U aku ni berbukit-bukit. Penat gile aku lari macam nak tercabut lutut dah la tak breakfast kan. Masa tu aku rasa macam dah nyawa-nyawa ikan dah. Peak dia masa aku lari nek tangga untuk sampai tingkat 3, pehh dyspnea dia jgn ckp la kan. Tapi aku sampai jugak la akhirnya, lambat 5 minit. Aku bukan apa, takut dia lock pintu je, kang attendance tak penuh tak leh amek exam. Kat sini, attendance 100% tu beb. Lu jangan men gile broo



 Muka tak pakai make up. Malu jadi harus tutup dengan tangan kawan teehee


 Nampak pucat sikit bila tak pakai black eyeliner kan? Overexsaited la si cami tu -__-



Tudung instant. Simple je bila pergi kelas ;)


Pengajaran untuk hari ini, allocate time untuk breakfast! Kalau tak sempat makan roti/biskut makanlah kismis sebab dia high glucose. Remember that our brain feed on glucose! Jangan lewat ke kelas sebab nanti akan mengalami shortness of breath yang melampau2 ! Take care. Jom sambung study :)

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment