Friday 22 October 2010

Apa itu Griya?

Assalamualaikum.

2-3 kali jugak aku gebang kat korang semua yang aku beli barang ghumah kat GRIYA kan. Apa Griya tu sebenarnya? Ha Griya tu macam Giantlah kat mesia. Nak kata macam Tesco, Tesco besau nau. Menangis tokey Griya ni kalao dio poei Tesco kan. Mesti dia rasa penghinaan paling terhina dalam sejarah ketamadunan manusia! Anyway, aku ni duduk dekat pekan kecik nama dia Jatinangor. Bukan kat bandung city tu tau. Kalau nak pegi Bandung tu adalah 40minit perjalanan. Sambung-sambung kiranya kat Jatinangor ni ada 2 tempat nak shopping groceries. Satu kat Jatos (Super Indo) & satu lagi Griya. 




Inilah GRIYA kegemaranku. Biasa student suka pergi SuperIndo tu sebab dia dalam mall. Kiranya senanglah kot, boleh pergi makan sekali ke shopping sekali ke kan. Lagipon Jatos tu dekat sikit dengan area U kitorang. Tapi aku lagi suka Griya sebab senang cari parking. Jatos tu nak cari parking satu hal. Cukup tak goma la den poei situ.



Hari ni teringin pulak nak makan mihun sup & buah-buahan. Jadi tadi ajak Farah pergi griya. Lagipon susu dalam fridge dah habis, nanti nak breakfast susah. Aku ni bukan rajin sangat nak buat2 air panas ni hehe... Tengok tu tengok tu aku bawak recycle bag hee..niatnya takmo guna plastic!



 Tapi excess pulak...jadi terpaksa pakai plastic bag jugak. wuwuw baru nak bajet artis hollywood..save our environment....




 Yay dah dapat beli buah-buahan kegemaran !! jambu air & tembikai nyum nyum hee



Power tak hidang sup dalam periuk ? Mana nak cari orang sempoi cam ni kan? wakaka ghumah sewa aku ni mana ada pinggan mangkuk corell ke vantage ke....hidang jelah pakai periuk..asal dapat telan je dah hehe...mangkuk tu pon suma dapat free sebab beli sabun basuh baju Daia...kat umah aku ni mangkuk lagi banyak dari pinggan ngan cawan...sume sebab ihsan dari Daia....terima kasih Daia!



Ini dio mihun sup dak patin masak. Dilotak eh sambal kicap sotongah mangkuk mano tak borasap tolingo eh...botuah punyo budak teehee....





p.s : korang suma tau kan pasal budak medic yang meninggal semalam kan? She's my senior tapi dia tengah praktikal kat hospital. Aku pon tak pernah jumpa siapa dia. Cuma terkejut tiba-tiba dia boleh meninggal. Somesay sebab respiratory failure, tapi what triggers the failure IDK la kan. Mintak ramai-ramai sedekahkan Al-fatihah kat allahyarhamah ok. Jangan sebut al-fatihah jer, please recite it guys ! Tq

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment