Tuesday 20 October 2009

rempit + org kaya = rempaya

Assalamualaikum!

Dulu before pkai Jazz, aku pkai scooter Ego (ataw kat sni name die Mio). Walaupun ak xde basic and xde lesen moto tp alah nek scooter je pon, senang. Tapi jgnlah igt jalan raye kat Indon same ngan Malaysia yang aman sejahtera tu. Bawak kenderaan kat sni kene btol2 alert and aware. Dlu, orang panggil aku minah rempit sbb aku suke press minyak dpn membe2 yng jln kaki smpai ekzos die meletup2 wahaha nmpak la cm macho bergaye sket. Pastu asek merempit g sane sini ngan baby scoot neyh.Dress up pon nak slekeh2 je haha *rindu zaman itu*


sua koyak2..haha

Masa 2nd year pulak, ayah blikan aku Jazz. So aku pon tolaklah bby scoot kpd Tety sbb die kate die nk g mensyuarat snang *peh cm org korporat lak*. Bile dah pkai kete..org pgil ak org kaye plak. haha sbb ak sorng je de kete kat batch twinning. Sbb nek kete, leyh la aku pkai bj lawa2 sket. Ak leyh pkai shawl tanpa perlu risau shawl ak mengerbang2, leyh pkai high heels tanpa perlu khuatir heelnye akan terhakis dan juga boleh kai make up tanpa ada habuk2 yang melekat di muka

konon cantik a ni hahaha (ni dlm bas bkn kete)

Atas sebab2 tertentu Tety nk tolak scoot tu kat org len, isy mane leyh ak syg taw bby scoot tu. Byk kenangan indah yang kami ukirkan bersama.Gpon dlu hafiz dtg dari Malaysia semate2 nak ajar aku cara2 nak bwk/jaga moto. Romantik x romantik x? hahaha jadi ak soh Tety tolak kat ak balik moto tu


tgk tgk baby scoot sudah kembali kpd tuannye yang asal!
Maka dgn ini saya mengisytiharkan yang saya ada moto dan kete. Jadi boleh la pgl saya REMPAYA bukan rempeyek ye. UUUHH tapi adakah korng taw roadtax kat sni sgt mahal??? Roadtax Honda Jazz ritu abeh dwet ak melayang sbyk rm600! Scoot plak rm300! Gile la Indon ni kat Malaysia roadtax moto baru rm2...

SILE TUBUHKAN TABUNG KEBAJIKAN REMPAYA BAGI MEMBANTU REMPAYA MEMBAYAR ROADTAX YANG BERLIPAT KALI GANDA MAHAL

sekian terime kasih

No comments:

Post a Comment