Tuesday 3 May 2011

Trip to : Melaka

Assalamualaikum =)

Kampung aku di Melaka, tapi aku sendiri tak pernah jalan-jalan kat Melaka. Cuma pergi rumah nenek makan asam pedas tengok astro sambil terbongkang dah malam eh balik dulu nenek bye love you ='). Disebabkan begitu, aku tak pernah rasa makan cendol dekat bangunan merah tu, pergi Jonker Walk dan menaiki cruise. Semalam, datin telah membawa aku ke sana. Kitorang pergi berdua je, memang hentam keromo start enjin pilih tol mana yang dekat pung pang pung pang dah sampai banda hilir.

Kami bawa Yumeee juga! Yumee adalah sugar glider peliharaan Datin. Dia sangat comel aku sangat sayang Yumee sampai asek aku je yang pegang dia like 24/7.


 Yumeeee !


 Parking dekat-dekat dengan Casa De Rio. RM5 per day.


 Anyonyonyo comel la tu tangkap gambar dengan colok =')


 Datin kau sebagai promoter tak berbayar Jonker Walk.


 Dah kau kenapa budak -___-'


 The ever famous Stadhuys.


Mama, Yumee & makcik.


 Bawak Yumee makan cendol. Yumee dalam pouch dia (purple color)


 Cendol pulut. Sedap gila only RM1.70


Tambah nasi lemak sebab lapau. Ape makan cendol je, mane le kenyang (cakap macam orang melake)


 Naik beca RM10 pergi Menara Taming Sari. Harga beca boleh bargain ikut budi bicara.


 Tapi kalau aku yang kayuh beca tu memang TAK DAPEK DO NAK BARGAIN.


 Suka Yumee sebab dapat jalan-jalan. Kakak pon suke hikhik


Lepas tu panas nak mampos kitorang lari masuk dalam Dataran Pahlawan. Beli baju, shawl sikit lepas tu makan Kenny Rogers dengan lahap. Lahap tapi mengantuk. Penatnyeeeeeee kemudian pergi ke Mahkota Parade sebab dia lintas jalan je. Si Datin kau ni nak beli make up. Sebab dia pandai persuade orang maka promoter tu dengan rela hati memberi kami make over secara percuma. Datin yang buat full make over aku tak aku try eyeshadow je, tu pon kaler gelap sebab I kan pemalu.


 1# got any problem bro?   2# excited. as always 


Ini video kitorang atas beca. Bergegar sampai medula oblongata pon bergegar sekali. Tapi gembira sebab dapat naik beca best giler berangin.



P/s : Teringin nak makan Chicken Rice Ball kat Jonker Walk tapi macam tak halal. Aku suka Melaka sebab harga barang tak mahal. Biasanya tempat yang banyak tourist pergi ni, dia suka bantai harga. Tapi Melaka tidak. Kagum dengan pembangunan Melaka juga.

Thank you for reading this entry !

-------------------------------------------------------------------------

Nak tau korang punya health personality ? Meh buat test online ini ! Try la free je =)
Tekan sini untuk menilai tahap kesihatan anda.

No comments:

Post a Comment