Monday 23 May 2011

Talking about babies..

Assalamualaikum 

Siblings aku semua lelaki. Korang pon tahu kan? Jadi kat rumah aku ni memang takdela cerita pasal anak cik kiah dah lahir semalam, kak senah kau dah bertunang dengan orang Johor takpon eh engkau tahu, RCW bercinta dengan Shahir AF8. Memang takde. Cerita yang ada kat rumah ni adalah seperti, tiada cheats untuk Borderland, battery controller Xbox dah habis, dan kenapa Ron97 dah naik menjadi rm2.90? bukan itu hari rm2.30 ke?

Disebabkan aku tidak diterapkan dengan perangai kewanitaan terlampau, maka aku ni macam tiada perasaan sangat. Dulu, bila tengok baby ataupun budak kecik, aku siryes takde perasaan. Aku pon pelik jugak apa pasal orang pompuan kalau nampak baby, terus-terus je dia buat suara 'anyonyo omeynyeee ieeee cayangnyeee anyonyo'. Ya know out of sudden dia macam ada articulation problem. Lepas tu, mesti dia nak gomol & dokong dak baby tu like there's no tomorrow. Tak cukup dengan itu, nanti dia dokong dak baby tu dan tunjuk kat sedara mara.. Maka sedara mara akan berkata..wahhh anak siapa ni comel ni? dah boleh kawin dah camni. Maka yang tengah dokong baby tu pon tersipu-sipu malu sebab orang dok puji yang dia dah boleh kawin sebab pandai dokong baby. 

Okay aku siryes tak suka keadaan ni. Aku rasa macam ia adalah satu helah untuk berlakon sweet dihadapan orang-orang tua. Ya know, orang tua ni penangan dia kuat. Kalau dia suka kau, memang satu kampung dia canang yang anak sekian sekian sekian ni memang bagus..sudahlah lembut, hormat orang tua, baik paras rupa dan bla bla. Dan kalau dia tak suka kau, terimalah padahnya bila kau balik raya nanti. Haha! 

Tapi itu dulu. Makin lama aku rasa aku makin ada sifat motherly. Ya know something that comes from within. Something yang you tak expect tapi dia tiba-tiba datang. Maybe this is what we call Fitrah. Macam dulu aku tengok kanak-kanak aku tak rasa pape, but now when I see kids, hati aku jadi macam anyonyonyo comelnye budak ni. I want to kiss you! I want to hold you lil kiddo!  Entah kenapa tiba tiba aku pulak yang macam ada speech problem. Haha! Baru aku paham perasaan ini =')



Aku suka dokong baby sebab dia lembut-lembut lepas tu wangi bau minyak Yu Yee dan bedak Johnson =) Ahh feels good!


Toddlers pon aku suka jugak esp yang comel-comel haha! Budak-budak at this age suka bercakap benar and sometimes it can be very hurtful esp when they say this ' EWWW BURUKNYA GIGI KAKAK'. Hello kiddo, its expensive okay.


 Dokong anak orang secara random. I gotta push my hip forward just to support this baby's weight.

 Mind you that these pictures were taken during Datin's 21st birthday which took place 5 months ago.

 You can obviously spot the birthday girl.


Ah I want to dokong babies right now! I need to attend any wedding ceremony just to find babies. Ya know, babies always attend kenduri kahwin. Its so easy peasy to spot babies nowadays.

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment