Saturday 2 April 2011

Resipi : Cocktail 59saat

Assalamualaikum

Tadi cuaca panas gila. Aku hanya meniarap depan laptop untuk survey harga camera idamanku. Keadaan aku tak ubah seperti seorang homeless yang tiada arah tujuan. Except, aku ada rumah sewa dan aku comel sikit la. Rimas. Aku bangun dan bukak fridge. Nampak strawberry & nata de coco dekat level paling atas. Otak aku ligat memikirkan apakah yang bisa aku buat dengan dua buah ini.

Dalam masa 59 saat sahaja, aku telah siap mencipta satu dessert untuk memanjakan oropharynx dan esophagusku. Tak tahulah aku hebak sangat ke apa. Yang penting sedak gilo. Legaa tekak ambo deh! Apesal aku rasa macam aku lagi poyo dari Shahz Jazle ni?



Resipi : Air gula, susu cair, nata de coco, strawberry & ice. Sukatan ikut suka hati kaulah.


Kalau ada susu kotak dutchlady perisa strawberry lagi sedap. Buat banyak-banyak dan simpan dalam fridge. Nanti bila bukak fridge dan ternampak cocktail ni maka diri akan berasa gembira. Selamat mencuba sebab dia senang sangat =)

update : kalau ada susu dutchlady strawberry, campur sikit. tapi harus juga campur air gula dan susu cair ye. jangan letak susu dutchlady semata-mata.

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment