Wednesday 23 March 2011

Smash - Korean wannabe?

Assalamualaikum =)

Tadi aku terjumpa satu video kat youtube. Mula-mula ingat boyband dari Korea yang korang dok tergila-gilakan tu. Apa nama SuperJunior, 2pm  dan sebagainya. Tapi bukan. Nama depa ni Smash, dari Bandung kalau tak silap. Tapi yang penting dari Indonesia lah. Aku ni tak tengok cerita Korea, dengar lagu Korea pon tidak tapi aku boleh classify lah orang tu KW(korean wannabe) ke tak.Yang aku boleh simpulkan lepas tengok video ni........... umangai Korea gila!


Tapi sedap gak lagu depa. Walaupun ramai yang kutuk habis-habisan cakap depa ni wannabe la hape la tapi aku tak tengok suma tu. Yang aku nampak kat depa ni adalah effort. Susah tu nak menari cam orang Korea, nak buat videoclip feeling2 Korea lagi kan. Kira ok jugaklah brader-brader Smash ni sebab at least dorang berusaha kan?

Ramai jugak yang buat parody pasal lagu depa ni. Masalahnya yang like video parody lagi banyak dari yang like video sebenar =') Sian depa ni. Takpalah, biasalah tu, kadang-kadang kita susah nak terima sesuatu yang baru dalam hidup ni. Bila ada orang buat kelainan sikit ja, ang tunggu 2 saat, tup tu dia, haters dok serang. Tung tang tung tang dok kutuk, mengumpat suma konon bendajadah ni tak bulih diterima akai langsung. Pastu spread kat kengkawan & jadi modal sebulan. Jangan cakap tak. Aku tau angpa dok share satu kolej kediaman video Rosalinda - Welcome to Malaysia kan? Haha!

Sebenarnya tujuan aku nak suruh angpa tengok video ni ja, tak pepasai dok pi khutbah bagai hehe. Aku chow dulu na! Have fun!


Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment