Friday 6 November 2009

Resepi : Roti Jala

Hi anda !
Sorry lately ni entry yang aku post sume emo2 belaka, kalo xemo pon, aku kutuk org haha. mtk maap byk2 la kat mana2 pihak yang trase hati, pancreas dan pinggang. Sesungguhnyaku tak merelakan semua ini
terjadi sob sob (-_-). Oleh itu ingin aku topupkan kembali pahala yang telah hilang dengan memberi korang resepi!

Yes resepi roti jala lah! Kenapa roti jala pulak? Mestilah sebab Fara suka makan. Taklah, aku la tu yang suka makan roti jala haha. Saje je nak bagi Fara femes kat blog aku. Baeklah ni ikut resepi yang aku slalu buat, alhamdulillah tak pernah la xjadi lagi setakat ni. Zass!


Masukkan dalam blender, 2 biji telur, 2 cwn tepung gandum, 2 cwn air, garam n serbuk kunyit ikut mentaliti korang. Blend sehingga rumah bergegar.

Amek non-stick pan, oleskan ngan minyak yang sgt sedikit tidak lupe juge pakai api yang sgt kecik ye rakan2 supaya rmbut ataw lengan baju tidak terbakar. Amek bendealah nak buat roti jala tu (tiada dlm gmbar), terus jala laju2 supaya jd cntik mcm gmbar diatas.

Sebab aku terlupa nak amek gamba cara nak gulung, maka roti jala ni terus dah siap. Bila dah siap, laju2 gi cedok kuah kari daging kat dalam periuk puan ibu dan makan dgn gelojoh spy org disekeliling jeles.


Oja dan Qish tidak jeles kerana mereka juga dapat makan

Para lelaki dan wanita ini juga tidak jeles malah mereka gembire kerana seluar dan kain mereka menjadi ketat.


Mereka-mereka ni juga tidak jeles kerana kesedapan yang dialami oleh mereka tersangatlah tidak dapat ditandingi. Tgk yang tudung turqoise tu, name die Aya.Kemaen suke lagi kau ye Aya

Rupanya takde sape jeles. Maka pergi potong balik sentence yang aku cakap tadi. Haha selamat mencuba rakan2! Salam

p/s: Gambar ni mase open house kat umah aku ritu,mase raye. Akulah yang menjala roti jala sampai 3 jam kau tau. Sebab nak bagi korang makan punye pasal. Ha jgn nak terime kasih je. Bagi adiah.

No comments:

Post a Comment