Sunday 15 November 2009

AKU TAK DAPAT JUMPE ZAQUAN

Hi korang korang.

Aku kan baru sampai Seremban kol 10pgi, 14Nov09, Sabtu iaitu semalam. Sesampai je aku kat Seremban, aku nampak lyke banyak giler kot poster2 yang ditampal kat seluruh bandar Seremban, nak nak kat area Parkson Grand tu. Pertabalan YangDipertuanBesar la, konsert la, tahniah kat pasukan Hoben Jang Hoben la pastu aku ternmpak ni :

Datanglah beramai-ramai untuk meraikan pasukan Hoben Jang Hoben dalam kejayaan menjuarai Piala Malaysia. 14 November. 8 malam. APO?? Kau nak meraikan kejayaan?? Maksudnyo antara orang yang diraikan tu mestila Zaquan kan kann ?? Aku mesti pergi! Aku mesti pergi! Oh Zaquan xsio2 boto den balik somban, dapek la den jumpo kau :')


Tepat pukul 8mlm, aku dengan memakai bju warna kuning (semangat boto, masa hari sukan dulu, xdo pon nak pkai baju ikut warna rumah sukan haha) bersama Puan ibu dan adik asfiq telah sampai dipermukaan Padang MPS

Orang memang ramai la malam tu, crowded gile. Ade persembahan Elyana, Hattan & Ramli Sarip. Ntah hape hape la dio poei jomput Ramli Sarip. Tapi siyes, die mmg 'Papa Rock'. Sua jean ketat beb.


Aku port baek punye, kat tangge, sebelah encik Polis, hoh dengan harapan bile Zaquan turun bas Double Decker ni, aku nk jerit, 'Weyh Zaquan engkau ni hemsem xingat'. haha mestila aku tipu. malu kot kang Zaquan pulak yang malu ngan aku. Yang penting, aku punye port mmg semat a, kalo nasib baek, mmg dapat salam ngn si kacak tu la.




Masa bas ni benti betul2 depan aku, mate aku kemain galak agi cari kelibat Zaquan/Aidil. Xdo pon. Aku lambai2 la kat pemain dalam bas tu mano la taw kot kot Zaquan nampak aku ke. Walaupon crowded, tapi sume org bertenang jeh. Takde pon jakun. Aku pulak yang jakun, aku terjerit 'Zaquan Zaquan mane Zaquan! Aku nak jumpe Zaquan!' kuat kot sore aku mase tu.Sume orang pandang aku. Aiseh. Aku tgk mak aku dah nyorok kat blakang makcik gemok mane ntah. Heh malu la tu ngan aku.




Bile player N9 turun, aku ckp Congrats! kat sensorng. Bukan tu je, kat menteri besar pon aku ckp Congrats. Bukan dio maen pon bola tu. Xpolah, kang nangis kang parah lak. Ha aku ni berdiri sebaris ngan penyambut tetamu. Naseb baek si Polis tu tutup sebelah mate jeh. Aku tgu punye tgu. Zaquan ngan Aidil xde. Aku jengket2 lagi mano taw Zaquan/ Aidil nak buat suprise ke kan. Yelah org femes. Skali xde. Pastu tetibe ade brader yang bertugas ni die jerit kat aku. 'ZAQUAN KAU XDO, LAEN KALI LA KAU DATANG JUMPO DIO'. uih confirm brader ni dengar aku jerit name Zaquan tadi. *malu*



Kecewa btol aku. Zaquan/Aidil xde, dorang ade game kat Uzbekistan. Pastu Puan Ibu cakap, alah jumpe je lah mane2 player n9. Sape si botak yang sumbek gol no 2 ritu? Ha tu dio, poei tangkap gambo ngan dio. Ha akibatnye, terjadilah gambar diatas. Hairuddin Omar, sempat mtk no telepon aku :'). Mestila aku xbagi.

Shaffik. Die igt aku Yuna haha..kecewe tak ko aku bukan Yuna?

Aku xkenal sape die ni tapi muke die ala-ala Zaquan yang lembut hoho. Tangkap je lah gambo ngan die ni. Bodo betoi gaya aku, aku pon xsure nape aku wat cmtu.

Shahurain & xtaw sape ni. Shahruain ni la yang gol kan 1st gol ritu. Die ni banyak fans tapi muke die xde prasaan pon. Sumo gambar, muko dio cmni.



Ni plak Idris. Puan Ibu kate, ha yang rmbut rebonding tu, poei la tangkap gambar ngan dio. Jarang nak jumpo rambut cmtu kat pemain bola. haha apela pemikiran ibu aku neyh. Encik Idris ni ckp ngan aku, 'nak pgg bola tak'. xkan aku kate xnak. aku pgg jela. Pastu tgn aku kan mmg tremor(menggigil), die tanyela. 'kenapa gigil ni, takut ke?' ceh apo lak nak tkut kat kau. Stakat rebonding, dak apiz pon pna buat dulu. hahaha *jahat pulak*


So lebih kurang dalam kol 1030 aku pon kua la dari Padang MPS tu. Kat tepi2 jalan tu mmg meriah. Banyak orang melayu kite meniaga. Aku beli la merchandise 1 jersey n9, 2 banner kecik n9 ngan sticker kerete 'Penyokong Setia n9'. Kemaen agi aku. Padahal kaki bangku haha lorat betol.
Mase aku pilih2 tu, tetibe ade segerombolan lelaki ni, nyanyi lagu Dan Sebenarnya pastu die ckp, 'xpolah Yuna xdapek jumpo Zaquan, xusah la sodih & nangis. nmpak sgt dorang pon dengar aku jerit2 name Zaquan tadi. Malu a. Nyway, aku pon xphm asal dorang kate aku cm Yuna. aku nyanyi kang, pengsan kau. hhahahahah

Terima kasih Puan Ibu, anda mmg photographer yang hebat.
Usaha mencari Zaquan akan diteruskan.
Oklah bye. Penat tulih.

No comments:

Post a Comment