Wednesday 3 August 2011

Nasib malang yang aku hadapi

Assalamualaikum


Baru-baru ni aku ditimpa nasib malang. Dalam masa 2 hari ada 2 kejadian yang sungguh tak best terjadi kepada aku. Pertama, kunci bilik, kunci rumah serta kad access kolej aku hilang. Aku suspek masa aku tengah buat braces di Ampang. Aku sangat sangat terkilan, terkesan dan pelbagai ter lagi yang sukar aku gambarkan. Engkau faham tak rumah aku adalah tingkat 4? Aku telah menyusahkan housemates aku. Aku bukan sahaja tak dapat masuk rumah malah nak access apartment pon tak dapat sebab kat entrance grill tu dia pakai kad.

Keesokannya aku pon mahu cucuk duit di ATM CIMB. Ok fine, kad aku kena telan. Aku rasa macam nak menangis pon ada. Aku dah lah tak dapat masuk bilik, duit pon takde. Satu-satunya harta yang aku ada adalah kereta dan ..................... CD Usher. Dengan nada kecewa, aku berlangkah pergi.

Dunia pasti berputar...
Ada saatnya semua harus berubah..
Ingat pasti bertukar..
Kita harus siap hadapi semua...
Ikhlaskan segalanya..
Jalani semua yang ada...di dunia...


Apesal lagu ST12 ni macam menyindir aku? Fine.

Sejak balik dari posting Public Medicine pula, kulit aku menjadi tanned akibat terlalu lama berjemur. Bukan berjemur by the beach I wanna tan skin like Eva Mendez mom no no. Tanned sebab pergi survey masuk kampung, buat intervention program dan site visits. Bila tanned dia macam oily and yes pimples pon sebok nak growth. Macam buy 1 free 2 you know. I hate you.

Sudah 3 bulan MARA tak masukkan duit allowance sebab kitorang kan melakukan migrasi dari Bandung ke KL. So macam it takes quite sometimes to settle the bank document and all. Tapi seniors kata don't worrylah korang, nanti korang dapat duit tu setepek. Semalam aku cek balance (setelah membuat card baru di CIMB Taman Connaught), duit hanya masuk untuk 1 bulan je. Yang lagi 2 bulan tu memang misteri.


Tensen kepala wa


p/s: Kunci dah duplicate setelah berpusing-pusing kat KL macam orang gila dan sangat lucky sebab access card ada lebih. Sepatutnya konsep dia, dah hilang nasib kau la. Yes! keadaan dah jadi seperti sedia kala cuma kulit masih oily.

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment