Saturday 25 September 2010

Getting to know myself.

Assalamualaikum.


Sebelum anda membaca entry ini, saya ingin menyajikan anda dengan gambar saya yang berdahi besar & kening bersepah sebagai pembuka bicara. Saya juga ingin menyatakan kekesalan saya kerana memakai pashmina sewaktu membeli belah kerana kepanasan yang saya alami di bahagian leher memang sangat dashatnya sehingga telah menyebabkan leher saya berwap & seakan-akan terbelah T___T.


walaupun jambul terkeluar sikit, namun saya ingin bercerita tentang diri saya.


Saya seorang observant. Walaupun saya tak kenal anda, but from the very first second I saw you, I can tell what kind of person you really are. I pay a really close attention on how you speak, on how you walk, and so forth. Never did I train myself to become like this, but hey I cant stop myself from watching  every little step, every little action you do. After I made my observation, I will then make a speculation. The good thing is, I'll keep the secret to myself :). Yelah, my speculation bukan totally true kan, kalau aku pergi propa kat semua orang nanti, tak pepasal je korang kena label. So silence is virtue!



Saya tak boleh berkuku panjang. Kalau panjang je muka saya naik jerawat. Somehow dorang macam related tau in a sense of ermmm ape eh? sixth sense kot haha ok tak lawak. Kalau nak berfikir secara mitos, scary gile kan. Kuku panjang je muka naik jerawat. Adekah disebabkan niyang rapik merepek repek? hahaha eh jap apa punya name lah niyang rapik? ceh. tapi kalau fikir secara scientic, logic jugak. Bila kuku panjang, banyak bacteria boleh proliferate underneath the fingernails kan, lepas tu awak pon pegang-pegang muka which means, awak menyediakan laluan kepada si bacteria untuk bertandang ke kulit muka & lantas mengakibatkan jerawat dengan pantas :')


Saya tak suka makanan manis. Oh am not a sweet-tooth person. I can consider drinks yang tawar, but not makanan yang tawar. Saya sangat suka makanan yang berat sebab tu saya suka malaysia sebab di malaysia banyak makanan yang berat-berat teehee. My fav of all time mestilah rendang yang mak saya buat. Mak orang lain buat pon saya suka jugak, ayah orang lain buat pon saya suka. Sebenarnye saya tak kisah pon sapa-sapa yang masak asalkan dia rendang, Im happy enough :) Selain itu, saya suka mee kari, masak lodeh, kuah kacang, nasi beriyani, ayam masak lemak cili api, nasi tomato sume sumelah. Saya sungguh sedih kalau keluar dengan kawan untuk lunch, suddenly she said 'lets have waffle for lunch!'


Tulisan saya berubah-rubah begitu juga dengan signature saya. Orang kata kalau signature berubah-rubah maksudnya tak tetap pendirian. Betul juga sebab saya memang tak tetap pendirian pon. Saya tak tau kenapa saya tak stick to one signature for good kan. Buku bank, attendance, passport, semua guna signature lain2. Masa sign tu tak pikir panjang, lepas tu menyusahkan diri sendri. One day, saya nak apply bank account baru kat bandung tau. The only identification I have as a foreigner is my pasport. Lepas tu, boleh pulak terkeliru which signature should I use. In the end, signature tu salah, the bank officer macam suspect me cheating, as if yang I ni camouflage to become the real fatin liyana. End up, saya merayu-rayu kat dia, keluar kan student card dari 1st year smpai 3rd year, health insurance cards, hospital cards, driving license, adelah 10 cards all together, with my name NUR FATIN LIYANA written there T_______T. 


Itu saja cerita untuk hari ini. Jangan lupa mengajak rakan-rakan untuk membaca blog saya ni ya :). Ada yang kata bosanlah baca blog ni sebab asek cerita pasal diri sendiri. ehem ehem untuk makluman anda, ni kan blog aku mestilah aku cerita pasal aku. Takkan nak cerita pasal mak long timah & keluarganya? wakakaka. Kalau tak suka takpelah, tak paksa pon suruh baca. Tapi kalau suka baguslah, syukur alhamdulilah. Namun samaada suka atau tidak, buffered earning aku tetap berjalan. Terima kasih daun keladi, jangan sampai aku rejamkan daun keladi kat baldi. cuak tak? haha.....


terima kasih atas sokongan kawan-kawan semua, saya sangat menghargai anda yang sudi singgah di blog saya yang tak seberapa ni. walaupun saya sibuk dengan pelbagai hal, namun hati saya berbunga-bunga bila baca comment2 yang anda tinggalkan. sebab tu rasa macam semangat je nak tulih entry baru hehe..time kasih time kasih. so sorry kadang2 saya tak dapat nak reply comments, msg, wall fb etc. harap jgn terasa hati ya...saya sibuk..i have to give priority to what is more important. take care! jgn sakit tau.


khidmat pesanan masyarakat : selalulah memakai sunblock apabila keluar dari rumah untuk mengelakkan skin cancer !

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment