Tuesday 21 September 2010

Cuti cuti berphotoshoot. Berphotoshoot cuti cuti

Assalamualaikum !

(pssttt entry ni dibuat pada 16september tapi terlupa nak publish ! jadi silalah berpura-pura konon2 hari ini adalah 16september supaya lebih afdal )


Hai pembaca blog sekalian :) Aku baru je sampai seremban semalam. Lama jugaklah aku kat kampung kan, sampai tergendala gondola jugaklah plan cuti aku kan. Tapi nak buat macam mana, hidup menumpang harta mak bapak, mati segan silu, hidup mahu tak mahu. Faham tak kaitan dia macam mana? Tak berapa nak clear eh? T____T Macam ni bia aku explain sikit ye. Sebagai anak yang menumpang rumah & kereta orang tuanya, maka dia harus consider keputusan bersama. Walaupun aku plan nak pulang ke seremban awal, tapi apakandaya, keputusan dibuat berdasarkan majoriti. So yeah..tinggallah berapa kerat je lagi percutian yang bahagia ini.


Jadi untuk memanfaatkan cuti sekerat yang tak berapa nak kerat nih, aku pon berusaha lah memenuhi undangan ececeh undangan ke? oklah jemputan lah lebih proper hee rakan photoG untuk berphotoshoot . Honestly, aku tak ada bakat semulajadi nak pose, nak kata hidung mancung pon tak jugak, tulang pipi macam noraniza idris pon takde, nak kata bulu mate melentik macam rozita che wan lagi lah tak kan. Tapi syukur alhamdulillah lah, tak putus2 invitation tok berphotoshoot aku dapat hehe...nak nak aku memang suke kan bende bende macam ni :)


Hari ini, kita akan pergi ke Putrajaya untuk berphotoshoot dengan Iz. Iz ni pernah shoot aku dulu. Remember the red baju kurung yang bawak gitar karen takde amplifier macam bagus tu ceh ceh? Senang cite, tengok header blog ni, Iz lah yang shoot :)  But then photoshoot kali ni kitorang buat sebelah petang cuz we had to wait for Iz habis kerja and stuff. So lepas roger2 datin yang kerja half day hari tu, aku pon fetched datin kat umah dia & we went for lunch kat Kenny Rogers, Jusco S2 :)



Sebab Iz tak mention dress code for the photoshoot, aku pon main sebat je lah apa yang ada. Kat umah semban ni, tak banyak baju lah. Limited betol choices yang aku ada. Nak mix & match pon susah. Last2 confident je la kan :')  hitam pink purple layan~~~~~~



My favvy coleslow ! Thats why amek sampai 2 portions hehe.. Tq datin sebab belanja :') 



Mari makan! Oh ini muka tak pakai make up sebabnya kejap lagi nak semayang zuhur. Macam rugi je kan bermakeup makeup bagai sebab japg kena remove balik wakakaka boleh tak kedekut macam tu? Tapi mak aku kata, kalau tak kedekut tak kaya wakakakakaka :P Eh penatlah banyak nau aku gelak T____T



Ok lepas dah semayang sume, siap2 pakai make up & drift menuju ke putrajaya. Aku ni memang tak retilah kan bab bab make up secara pro ni. Bende basic pon aku takde kan. Foundation & concealer pon takde. Kalau muke tu flawless habis licin licau takde eyebag bagai takpelakan. wakakaka seb bek la datin ada bende2 tu. Aku pinjam dia punya je. Untuk gambar kat atas ni, aku pakai foundation maybelline angelfit, concealer maybelline yang liquid tu pastu aku pakai loreal true match mineral make up. Tapi macam tepung sikit jadi aku spray aqua face mist by Etude House, so muka tu nampak all glowy yawwww. Aku sentiasa bawak aqua face mist tu sebab bila u all spray, nanti dia akan blend dengan your make up & create a healthy skin effect :)




Yang tengah shoot tula Iz. Cian dia lengkap berkemeja tu hehe baru habis keje kan. Yang lagi sorang ni shutter demons. Nama sebenar tidak dikenalpasti. Tapi yang pasti artwork dia sangat mantap sebab unik bro :)



Inilah saya. Saya tidaklah begitu kurus, mengapa anda sokseksoksek mengatakan yang saya kurus sangat ? babab kang!



Aku ni tak pandai pose jadi aku sangat mengutamakan hubungan yang baik dengan photoG supaya tak kekok hehe. Gpon boleh la photoG suggest nak kene pose yang macam mana kan. Siyesly, aku jenis macam 'ajar ajar nak pose camne!'  ' buruk tak camni?' ' kite tak reti pose tau jgn nyesal shoot kite' hehe when i did that, most photoG akan tend to beri tunjuk ajar. yes pastu both of us dapat benefit :)



Oh itu saja. Aku suka berphotoshoot sebab dapat kenal-kenal kawan baru pastu gembira bila photoG upload gambar kat facebook hee. Pastu tenung lama-lama rasa bahagia konon dah paling cantik la tu kan wakaka kesian kesian ya i know :') Masa photoshoot tu rasa macam pegi tangkap gambar suke-suke je hee borak borak bersembang deras dengan photoG. Sebab tu kot banyak photoG ajak shoot. Dorang kate aku friendly hehe. Adekah kerana mulut aku yang suka bersembang tak tentu hala & perangai aku yang tak semenggah kerana makan secara gelojoh & jalan kengkang hahahha ok tak kelakar.



- - - - - - - 



Fresh. Full of Spirit. Friendly.
I so love em' ! What do you think gurrlls? :)



Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment