Monday 14 June 2010

Petite Cheesecake & Birthday

Hi assalamualaikum !

Hey hey kemarin iaitu 12June adalah birthday aku yang ke 21 ;) ngeh ngeh aku telah celebrate birthday di Jakarta dengan apis & da family. Jadi setelah berfikir secara rasional dan berlandaskan keimanan, aku bercadang untuk tangguhkan niat murni pasal entry tu sebab gambar best2 sume ada kat camera die. Nanti aku mintak lah kat dia ek. Selagi dia tak bagi gamba2 tu selagi tu aku xmo update blog. So kalo nak aku update dengan cepat, pergila pakse encik apis supaya bagi gamba tu kat aku dalam kiraan 1098766474382932329. Smart en cara aku mengugut :)?

Tapi hari ni aku nak cerita pasal benda lain, sebelom aku pergi Jakarta, sebenanrnya, member aku yang merangkap senior aku telah mengajak aku ke bandung untuk celebrate birthday aku secara kecil-kecilan. Dia cakap, kat bandung ada 1 kedai kek ni yang dia punya kek memang mantap sampai bila kau makan kau akan menangis tak tentu hala dek kerana kesedapannya yang amat melampau. Tapi dia jual cheesecake je. Lain-lain tak jual. Aku pon terpengaruh lalu bersetuju.


Itu dia~ CIZZ cheesecake & friends! Yang aku tak puas hati tu, pehal lak friends? Ape dia jual kawan-kawan ke kat kedai ni ha? Aku tak nampak sebab kenape nak ade pekataan friends kat situ. Aku emosi lah dengan depa2 yang tak pandai menggunakan kosa kata dengan betul ni.





Comel gilerrr cake dia! Mostly depa juai shortcake ja. Shortcake ja pon da mahai. Kalau juai longcake memang conpem la nangis ang nak bayaq satgi.





Sedapnyee weyh. Yang belah kiri tu is 3 layer mousse cheesecake & yang kanan tu rasberry cheesecake! Memang sedap tapi aku takdalah menangis, aku lek saja makan sambil baca msg kat henfon. Betapa terelnye aku mengawal keadaan. smart seyh. Tq senior!




Lepas tu main bowling kat Dago Plaza. Semenjak bowling tournament dengan Aidil / Zaquan dulu, konfiden level cam dah meningkat plak. Takde pon ketaq bila orang ajaq pi men bowling. Peningkatan dalam kehidupan............kene tipon mak ni, bagitau berite baik (-_-)




Lepas tu naik angkot untuk pergi ke FactoryOutlet, cari adiah birthday encik apis.




Lepas da belikan hadiah untuk apis, pergi mencari brownies untuk family dia pula. Nak datang umah orang kena la belikan sesuatu kan. Mak aku slalu pesan. 'Kalau datang umah orang, jangan mengingai je, beli la pape bagi kat tuan ghumah sket, jangan kasi malu mak engkau'




Selepas membeli-belah, terasa lapar dan dinner di family restaurant Rice-Bowl, Bandung Indah Plaza. Sedap seyh makanan engkau masak ni chef. Aku makan memang banyak, 1 sebab sedap 2 sebab kitorang tong-tong bayau. Rugi a makan sikit, bayau same rate. Ye tak?? hahaha student camnilah.... kene berjimat cermat :). Klah tenkiu kat senior sebab celebrate bday gwa in advance. Have a nice day peopleeeeeeee.
Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment