Saturday 18 June 2011

Adakah braces menyebabkan bentuk muka berubah?

Assalamualaikum.

Aku rasa jawapan kepada persoalan diatas ialah truly yes. Aku dapat rasakan yang jaw aku berubah bentuk. Ini bukan ilusi mahupun ikut gerak hati. Ini adalah hal serius!


 Ini adalah gambar ketika 1st year (pertengahan 2008). Masa ini belum memakai braces lagi.

 Ini sekitar pertengahan 2009, baru beberapa bulan pakai braces. Jawline berubah sedikit.

Ya mata anda tak salah. Jawline aku menjadi bulat.

 Setelah 1 tahun pakai braces, muka menjadi begini.

 Setelah 2 tahun, jadi begini pula. Entah mengapa muka kelihatan seperti haiwan peliharaan =')

 Begini lebih manusia hiks.

Present. Bibir pula yang menebal. Apakah??


Mesti ada yang tanya, kak fatinnn bila nak bukak braces?? Jawapannya adalah AKU JUGA GA TAU DONKK! Soalnya masa 3rd year aku cume pergi follow up 2 kali dalam tempoh setahun memang nak mampos agaknya tentulah progression gigi menjadi lembap tapi sudahlah gapapa biarin ajah. Dah lama pakai braces rasa macam sayang nak bukak. Kalau boleh sampai tua takde gigi barulah mahu bukak braces. 

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment