Thursday 8 July 2010

Hari khamis yang sepatutnya membawa kebahagian telah membawa kemusnahan

Hi assalamualaikum assalamualaikum ( dua kali bagi salam tandanya tengah geram).


Ha kawan-kawan, terkejut tak terkejut tak aku update lagi hari ni? Aku update kali ini bukan lah sebab nak share sesuatu yang menggembirakan dengan korang, sebaliknya aku nak berkongsi kesedihan yang melanda diri ini wuwuwuwuwu. Aku tengah emosi ni jadi haruslah menaip dengan pantas dan laju sejajar dengan kemarahan.


Setiap hari khamis, memang aku takde kelas. Sebab dalam jadual memang macam tu. Jadi setiap malam rabu, pasti terlupa dan menyamakan hari rabu macam hari jumaat. Perasaan gembira bukan main kepalang, rasa nak buat headspin dan menakutkan anak jiran. Tapi tapi tapi tapi tapi. Semalam tak dapat nak berbuat demikian sebab hari khamis iaitu hari ini, ada kelas ganti. ^^%%$$$#$&&** !! Pukul 8-9. eceh 1 jam je pon. TaPI TAPI tapi (tulisan pelbagai saiz menunjukkan perasaan tegas), selepas itu ada study group pule T-T.



Selepas berangan dari pukul 8-9 pgi, kelas pon tamat. Maka berlari anaklah aku ke bilik tutorial untuk study group. Sewaktu sedang kusyuk mencuri ilmu kengkawan tetibe guruh berdentum. Gile kentang bhai. Aku cemas, lantas menggigit jari untuk menguatkan hujahku lagi. Lepas tu hujan bercucuran jatuh macam cucur udang bukan cucur chocolate adabi yuuuks tak sedap tu. Lebat dia toksah cakap lah, kalah karam singh walia yang suka cakap lebat. Aku pelik la kan asal ujan ni, sebab Bandung skang ni bukan musim ujan pon. Cuaca bandung ni lain dari Malaysia, dia kalo ujan, ada bulan-bulan tetentu. Bukan hujan ikot sedap je macam kat Malaysia.


Nak dekat kol 1 camtu, aku pon ingat nak baliklah, nak landing atas katil sambil makan kudap-kudapan oh bahagianya! Nak nak ujan kan...memang tak ah ... Aku pon balik la sorang sendri, first pegi isi minyak dulu sebab minyak kete aku ni menyala dah 4 hari. Kang mati enjin naya aku ni...malu la nak tolak kete pakai high heel (-_-). Lepas dah settle sume, aku pon pegilah top up dan makan bakso kat tepi jalan. Murah je rp6000= rm2.40 camtulah. Aku makan sensorang je la kan sebab semua housemate ada haluan masing-masing. Masa makan tu aku dah rasa ngantok yang amat sangat, memang tak sabar la nak balik ghumah nak landing sehabis baik! On the way nak pegi dekat kete tu, aku pon singgah beli cupcorn. Ha cupcorn bandung ni special beb. Tak men a cupcorn standard. Cupcorn kat bandung ni ibarat proton saga 1.3 pakai body kit lancer tuuu ngeh2.



Cupcorn edisi bandung. corn + susu + cheese = rp 3500 / rm 1.40! Handal tak handal? Memang excited betol aku nak makan bendaalah ni kat ghumah sambil landing atas katil nanti weee! Dalam kete on the way nak balik ghumah, aku sanggup tahan nafsu tak makan sesuap pon cupcorn sebab nak rasmi kat atas katil punya pasal. punyalah.....



Dah sampai ghumah, dah parking kete lawa-lawa, aku pon bukak pintu ghumah dan memanggil dak chubbs dengan nada yang amat manja hikhik :p Sekali ....................................




UMAH BANJIRRR ?????????



Kaget aku ghumah ni peno ngan air. Patot a luar umah aku die punya basah len macam. Cis. Aku usha-usha la barang-barang electronic aku macam tv plasma 42", home theater set, iphone 4, Nikon D90 & ketuhar gelombang micro. Ok tipu je aku mana ada semua tu hahahhaha, ghumah ni sofa pon takde, apetah lagi iphone 4, tv jadah sume tu. Betapa fakirnye aku wuwuuwuwu. Mesti mak aku sedih kalau die dengar ni. Anyway, buku aku ade yang basah, semalam aku study kat lantai tak sempatla nak kemas balik kan, so kesian buku aku wuwuwuu..


Aku memang dah kecewe tahap tangkap leleh punye. Aku dah la penat ni..balik ghumah nak rehat...tengok2 umah banjir...punyela kotor rumah ni. rumpai rampai alga hijau lumut suma pon ada dlm ghumah ni. Ntah mana datang ntah. Aku pon tepon bibik yang slalu datang bersihkan ghumah kitorang ni..


aku : helo, bik di mana ajah. bisa ga dateng sekarang, soalnya rumahnya kebanjiran bik!
bik : neng, maaf ga bisa. bik di daerah ciwidey nih, lagi liburan wisata sama keluarga. besok ajah ya neng *wink wink*


.................... hari ni kan hari khamis...kenapalah bibik aku ni pergi holiday pulak dengan family die...pegi gunung berapi lak tu..handal ko ye bik...lain kali pegi la holiday hari ahad ke sabtu ke. Time-time camnila ko nak g holiday kan..saje je kan ko bik...takpe takpe..ada ubi ada nasi kepal, nanti aku bagi balasan setimpal!



Sebab bibik pedajal aku...maka aku pon jadilah bibik secara automaticnya...penat weyh penat...nak angkut buku-buku keringkan, basuh baju kotor yang dah lencun kene banjir, ganti cadar, cuci, mop lantai semualah...baru ingat nak landing wuwuwuw...cupcorn aku pon aku tak pegang-pegang dari tadi..ni bukanlah kali pertama ghumah aku banjir, dah 4-5 kali kot sampai aku dah lali dah. Lek je. Dulu lagi la terok, masa exam kot huhu. Tapi takpelah bak kate orang, alah bisa tegal biasa, sape yang dah biase die mmg power. eceh tokok tambah pulak aku ni :p. Ha aku de rahsia nak bagitau korang ni before aku g jemur baju. Tadikan aku nak mop lantai, skali floor cleaner dah habis. Nak pakai sabun basuh baju, nanti licin, takkan nak pakai sabun basuh pinggan, bankrupt la. Pastu aku nampak bende ni..........hee bedal je lah. Yang penting kau ada anti-bacteria element.













Skang ni bilik aku bau macam bau jamban yang baru dibersihkan.........


Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment