Monday 17 December 2012

Paeds..

Assalamualaikum

Hi !! It's been a long time that I didn't update my blog kan =) So my current posting is Paediatrics, which is going to be my last posting in Year 4. Every Monday to Wednesday, I have to travel to Hospital Kuala Lumpur (HKL) since we got a lot of patients there ( much to learn !). Only on Thursday and Friday, I am staying at HUKM. Paeds patients semua cecomel tapi kesian sebab kecik-kecik lagi dah sakit ='( 

Eventhough life is a bit hectic since I leave home as early as 7 am and got back only at 5pm. Malam baru I study and revise all the new diseases that I have learnt from the ward. Itu pon only for 2-3 hours then become unconcious until the next day hehe. My bro kan nikah last Saturday, only on Thursday (2 hari sebelum) I managed to get out from hospital to buy some stuff for me!! Luckily my bestfriend Najahtol ada, she came all the way from Puncak Alam to accompany me to buy the shoes, tudung and amek baju from tailor. Alhamdulillah thank you best friend =)

Sempat melawat Kak Pija's newborn Furqan =) Comel sangat! Dah la Kak Pija & hubby memang good-looking hee. Anyway, sekarangkan aku posting Paeds, memang sesuai sangat la melawat baby baby ni, terus ter-check primitive reflex kat Furqan bahahaha


Selain daripada tengok baby dan kanak-kanak yang menenangkan hati di ward, balik bilik dapat pula parcel dari Bestbuy-world.com Present for Christmas katanya =) Thanks Pooja!!







The presents !! Aku amek sikit dan selebihnya telah diagihkan kepada Najahtol dan ibu. Rejeki dibagi-bagi wee. Eh did you guys know yang BBW ada buat happy hour? Like seriously, sila membeli belah during happy hour untuk penjimatan tahap tak boleh belah punye. View here or their FB. =)
Jalan-jalan pakai baju kurung Modern Splash dari HijrahCouture. Sejak jenjalan pakai baju kurung masa Maal Hijrah ritu, terus nak pakai lagi =) Boleh feeling-feeling Izzah Ombak Rindu gitu...walaupun sebenarnya hati berombak rasa nak mengamuk sebab terpijak kain banyak kali bahaha. Kalau dah kasar tu, kasar lah jugak, no matter ko pakai baju kurung ke hape..


Baju iolls siap ada ribbon lagi hee. Disebabkan bukaan lengan dia kecik (refer gambar atas), so kat lengan ada zip. Tak payah lah kau berposak-posak nak senseng lengan masa nak berwudu'. Ko rilek je la, bukak zip dan settle haha.

Till then, see ya later!

Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment