Thursday 6 December 2012

Mak nenek

Assalamualaikum

OMG rindu giler ok dekat blog ni. Adakah korang merindui aku jugak? Mehehe seminggu lebih kot aku tak update. Sorrylah I buzy menguruskan kehidupan di dunia sebenar, sampai terlupa tentang dunia cyber yang fana ini =)

Memandangkan takde apa sangat yang menarik yang berlaku dalam kehidupan aku ni, so aku just nak ajak korang berborak. Borak la sangat, padahal orang komen jarang giler nak reply hokeh. Teruk perangai mak noks ahaks! 

Anyway, siapa yang start guna perkataan mak noks ni? What does it means? Mental je aku dengar la bila orang cakap ' Sentap hati mak noks '. What noks suppose to mean? Kenapa sepanjang aku hidup tak pernah dengar pon perkataan 'noks' ni. Only recently macam 2 3 years back baru aku dengar perkataan ini. Perkataan mak dengan noks tu macam takde kaitan langsung, macam mana orang yang invent perkataan tu boleh terpikir macam tu?

Same thing goes for the word 'lembu'. Macam mana boleh jadi lembu? Lem ---- buuuu. Macam diverse gila kan bunyi dia. Lem and buu. Macam mana boleh terpikir nak sambungkan dua perkataan tu? Dan kenapa tak lem --- muu? Sebab lembu bunyi dia muuu kan. Its not boo. And kambing pon sebenarnya salah, (hoi suka hati aku je!) I think it should be kambekkk. Sebab kambing bunyi die bekkkkk. Not bing.


Anak : Mak apa tu?
Mak : That's a kambekkk son (siap gegarkan suara bila pronounce bekkk)

Yeah, that sounds more realistic kan? Plus, children will not be confused anymore to differentiate between goat and cow if we named them according to their bunyi. 


Oh yes talking about cow, masa kecik-kecik dulu aku angin betullah dengan bebudak yang cakap macam ni. Biasanya budak laki la suka cakap gini.


Budak laki : Kau apa? (Datang menerpa tiba-tiba tanya soalan macam ni)
Aku : Apa ?
Budak laki : Kau lembu wahahahahahahahha ( cow = lembu )

.... The hell man I know cow is lembu and that is not even funny. Urghhh emo betullah rasa macam nak toreh pergelangan tangan. Orang kata aku macam mak nenek sebab suka membebel pasal benda-benda tak penting. Well hello, perihal kambing dan lembu adalah amat penting ok. Lembu adalah binatang pertama yang aku kenal sejak aku lahir. See. Tak penting lagi?

Thanks FL sebab bagi weolls publisiti, meletops sangat noks muuuuu !

* * * * * * *

Selain daripada membebel macam mak nenek, aku punya taste pon macam mak nenek. Susah sebenarnya nak define perkataan mak nenek ni. Eh pening la kepala aku type perkataan mak nenek ni banyak kali. Oklah kalau kau tengok cerita omputih, biasanye nenek omputih suka mengait, rumah dia mesti pakai wallpaper bunga-bunga, pastu langsir dia kain lace. OMG aku suka giler kot lace!

Lace ni dia simple tapi dia classy and elegant. Aku ni takde reti de fashion-fashion bagai, tapi aku takdelah bangang sangat bahahha. Umangai sodap mulut den yo kan, maap yo! Aku sekarang ni nak announce yang perkara yang aku paling suka adalah 1. Sambal 2. Lace 3. Garden Salad with dressing. Motip ada sampai 2 makanan dalam list perkara yang paling disukai?

Oklah banyak aku cakap kan. Dah kato berbughak..camnilah ghoman eh kalao bughak. Baghu happening yo tak. Sapo tak paham bahaso nismilan bulih poei ke website dibawah untuk translation kepada bahasa melayu.

www.translatejadahkau.com

Ok tak lawak website translate tadi? Bahahaha. Anyway, tadi kan dah cakap aku suka lace. Tudung syria iolls ada lace heee =) Im wearing Queen Ailis from Edast Boutique.

Ipad pon nak ada lace jugak. Tahap mak nenek paling takboleh blah ni wey! My Ipad cover is exclusively designed and handmade by Impressions39 =)

Telekung iolls tak ketinggalan. Lace tetap ada. Designed and tailored in Malaysia by Bella Ammara. Cantik sangat macam telekung hantaran kann? =)

Amboi housemates, telekung meriah sangat memasing. Wahai teman-teman wanitaku, marilah kita biasakan solat berjemaah. Tak semestinya berjemaah kat surau je kan. Kat bilik pon boleh =) Alah baca surah pendek-pendek je. Dulu pon aku tak biasa jugak, siap memalu ayam, baca surah suara terkepit-kepit. Tapi sebab housemates selalu buat jadi dah terikut-ikut teehee.

Solat berjemaah melebihi solat bersendirian dengan 27 darjat (atau 27 kali ganda). 
(Hadith riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Collection telekung BELLA AMMARA by Belle Yahya. Price : RM 144. First time tengok telekung ni kat page dorang, terus sawan weyh. Jenuh nak decide. Cantik sangat paham tak?? Takpelah lepas ni boleh belikan ibu satu, pastu share-share pakai kekekekeke.


Thank you for reading this entry !

No comments:

Post a Comment